AKADEMİK BİLGİLER



ÖZEL ANKARA ABC İLKOKULU AKADEMİK BİLGİLER

 

Özel Ankara ABC İlkokulu bir IB PYP Dünya Okuludur.  

Ø  Öğretim programlarımızı aşağıdaki yaklaşımlara göre düzenleyip sürdürüyoruz:

1.  Disiplinler Üstü Yaklaşım

2.  Sorgulama Temelli Öğrenme

3.  Kavram Temelli Öğrenme Yaklaşımı

4.  Öğrenme Yaklaşımları ve Alt Beceriler

5.  Yapılandırmacı Yaklaşım

Ø  Program içeriklerimizi Türk Milli Eğitimi amaçlarına uygun ve Milli Eğitim öğretim programı temel alınarak kavramsal öğrenmeyi destekleyecek şekilde düzenlemekteyiz.

Ø  Ünite ve ders planlarımızı, okulumuzun tüm öğretmenlerinin iş birliğiyle, sorgulama ve beceri temelli öğrenmeyi destekleyecek ve kavramsal öğrenmeyi derinleştirecek şekilde hazırlamaktayız.

Ø  Öğrenen topluluğunun en önemli üyesi olan öğrencilerimizi merkeze alan bir anlayış, temel felsefemizdir.

 

Ø  Öğrencilerimizin merakını, yaratıcılığını, araştırma ve sorgulamasını, bilgiye ulaşma yollarını ön plana çıkaracak yöntemler ve grup çalışmaları kullanıyoruz.

Ø  Branş derslerimiz sınıf, atölye ve laboratuvarlarımızda gerçekleşmekte, öğrencilerimize keyifli öğrenme ortamları sunmaktayız.

Ø  Uygulamalarımız için seçtiğimiz tüm yöntem, teknik ve ölçme-değerlendirme araçları ile öğrencilerimizin ne bildiği, ne anladığı ve neler yapabileceğini takip etmekteyiz.

Ø  Öğretim programlarımız ve okul kültürümüz, öğrencilerimizin IB profil özelliklerine sahip olmasını desteklemektedir. 

Ø  Okulumuzda öğrencilerimizin yaratıcılıklarını üst düzeye taşıyacakları, ilgi ve yeteneklerini keşfedecekleri, hafta içi kulüp ve takım çalışmaları gerçekleştirilmektedir.

Ø  Edebiyat ve sorgulama temelli yürüttüğümüz ek dil politikamızla öğrencilerimizin İngilizce dilini araç olarak kullanmasını sağlamaktayız. İngilizce dil eğitimimiz “Avrupa Dil Kriterleri” ne uygun düzeyde gerçekleştirmektedir.

         Öğrencilerimizi, ulusal ve kültürel değerlerine bağlı, birer dünya vatandaşı olarak yetiştirmeyi hedeflerken onların mutlu ve başarılı bireyler olarak yaşamda yer almaları en önemli isteğimizdir.