AKADEMİK BİLGİLER
ÖZEL ANKARA ABC İLKOKULU AKADEMİK BİLGİLER
Özel Ankara ABC İlkokulu bir IB PYP Dünya Okuludur. Öğrenmeyi; öğrencinin merakıyla başlayan, araştırma ve düşünmeyle derinleşen, üretim ve yansıtmayla güçlenen bir süreç olarak ele alırız.
Öğretim programlarımızı Türk Millî Eğitimi amaç ve kazanımlarını temel alarak planlarız. Bu planlamayı, kavramsal öğrenmeyi destekleyecek şekilde PYP yaklaşımıyla zenginleştiririz.
Öğrenmeyi nasıl tasarlarız?
Öğretim programlarımız şu yaklaşımlar üzerine kuruludur:
-Disiplinler üstü öğrenme
-Sorgulama temelli öğrenme
-Kavram temelli öğrenme
-Öğrenme Yaklaşımları (ATL) ve alt beceriler
-Yapılandırmacı yaklaşım
Ünite ve ders planlarımız; sınıf ve branş öğretmenlerimizin iş birliğiyle hazırlanır. Amaç; öğrenmeyi beceri temelli hâle getirmek ve kavramsal anlayışı derinleştirmektir.
Sınıfta öğrenme nasıl görünür?
Öğrencilerimiz öğrenmeye sorularla başlar. Araştırır, dener, gözlemler; fikirlerini paylaşır ve geliştirmek için geri bildirim alır. Bireysel çalışmalarla birlikte grup çalışmalarına da yer veririz.
Öğrenme ortamlarımız; sınıfla sınırlı değildir. Atölye ve laboratuvarların yanı sıra kütüphane, koridorlar, okul bahçesi ve okulun farklı alanları; öğrencilerin merakını besleyen, gözlem yapabildiği, araştırabildiği ve üretebildiği aktif öğrenme mekânlarına dönüşür.
Ölçme ve değerlendirme
Öğrencilerimizin gelişimini; farklı yöntem ve araçlarla, yıl boyunca düzenli olarak takip ederiz. Değerlendirmede odağımız:
-öğrencinin öğrenme sürecindeki ilerlemesi,
-kavramsal anlayışının derinleşmesi,
-becerilerini (ATL) kullanma biçimi,
-öğrenmesini açıklama ve uygulama kapasitesidir.
Değerlendirmeler; performans görevleri, çeşitli değerlendirme stratejileri, sınıf içi gözlemler, ürün dosyaları/portfolyolar, rubrikler ve öğrenci yansımaları gibi çoklu araçlarla desteklenir. Velilerimiz; öğrenme süreci ve gelişime ilişkin geri bildirimleri düzenli aralıklarla alır.
IB Öğrenen Profili ve Okul Kültürü
Okul kültürümüz ve öğretim programlarımız, öğrencilerimizin IB öğrenen profili özelliklerini geliştirmesini destekler. Öğrencilerimizin düşünmesini, sorgulamasını, sorumluluk almasını ve dünyaya açık bir bakış geliştirmesini önemseriz.
Ek Dil (İngilizce): Dil bir araçtır.
Ek dil yaklaşımımızı, edebiyat ve sorgulama temelli bir anlayışla yürütürüz. Amacımız; öğrencilerimizin İngilizceyi yalnızca bir ders olarak değil, iletişim kurmak ve öğrenmeyi desteklemek için bir araç olarak kullanabilmesidir.
İngilizce dil gelişimi, Avrupa Ortak Dil Referans Çerçevesi (CEFR) ile uyumlu hedefler doğrultusunda planlanır ve düzenli olarak takip edilir. Öğrencilerimiz ulusal ve uluslararası birçok projede aktif katılımcı olarak yer alıp kendilerini öz güvenle ifade ederler.
Öğrencilerimizi; ulusal ve kültürel değerlerine bağlı, dünyayı anlayan ve saygı duyan dünya vatandaşları olarak yetiştirirken, onların mutlu, ilkeli ve başarılı bireyler olarak yaşamda yer almalarını en önemli hedefimiz olarak görürüz.
